30 Aralık 2013

2014 ..

2013 yılı nasıl geçti diye düşünürken
acisıyla tatlısıyla geçmiş işte dedimm..
Hatta geçiyor..

Saglık, mutluluk diliyorum bu yıldan..Herkese..

Sevdiklerimizin kıymetini bildiğimiz bir yıl olsun..

Yaşadığımız ülkede, yaşadığımız sorunlara hala
pembe gözlükle bakanlarını gözlerinin açıldığı bir yıl olsun..

Hadi bakalım..AŞKolsun:)

20 Aralık 2013

Ada Raporu: 21.Ay

Zaman gerçekten hızlı geçiyor..
Hatta bu yılda bitiyor 5-10 gün sonra..

Ada kuzumda büyüme, öğrenmeye devam ediyor..

Yeni olan bu aralar korkuları...
Gece kendi gaz sesine uyanıp,kulagını tıkayıp aglıyor mesela..
Yada reklamlarda gördüğü ( lastik reklamında ) adamdan
korkup gözlerini kapatıyor biz yanındaysak bize sarılıyor.
Hemen kanalı değiştiriyoruz..

Bu aylara göre olabilen durumlarmış..Bakalım..

Hemen hemen bize derdini anlatacak kadar bir şeyler söylemeye başladı..
Ama en güzeli babasının geldiğini anladığında koşarak kapıya gitmesi ve
hoşgeldin babacımm demesii:)

Daha nice nice aylara minik kuzucuğum, seni çok seviyorum..

16 Aralık 2013

INSTAGRAM HALLERI

Ig alemlerine bir daldim blogumu unuttum resmen. Direk fotograf cekip paylaşmak daha kolay geldi ama yavas yavas da sıkılmaya basladim..

Bir ara tabak çanak fotograflarına bayıldım..Millet deli gibi alışveriş yapıyor bu ne oldum:)
Kıyafet, kombin olaylarına sardım sonra, neyse ki bitti o hallerim..Merak işte.
en çok hoşuma giden kitaplarla ilgili olan fotoğraflar oldu..
Bu yüzden ig güzel bence..

Hemen hemen bütün blogcu arkadaşlarla orada olmak, paylaşımda bulunmak da çok güzel..

Birde AÖF sınavlarim yuzunden de pek bakamadim bloguma..Onu da atlattım umarım sonuçlar güzel olur..Ders çalışma konusunda bana akıl fikir verecek arkadarlar var mı??? Çok sevinirim..

Neyse.. Bu aralar eve kapandik kiş iyice hissedilmeye basladi Çanakkale'de. Ada bu konudan pek sikayetci. oyun grubundan da vazgectim. Oyun alani cok kucuk oldugu icin.. evde bazı şeyler yapiyoruz beraber ama daha cok kucuk tam el koordinasyonu olmuyor haliyle.. Ama en azından birseyler yapmis oluyoruz. .


Birde, kendi kendimi dinlemeye çok başladım bu ara..Sanırım bunun sebebini biliyorum..
Babamın ölüm yıldönümü geliyor..28 aralık..Hep annemle babamı beraber düşünüyorum..Umarım biryerlerde beraberdirler..

Böyleyken böyle, her telden yayın bitti..

Sevdiklerinizin kıymetini bilin..



19 Kasım 2013

Ada Raporu 20.Ay

20 ay.. Vay be :)

Zaman gerçekten çok hızlı..

Ada kuzum büyümeye, öğrenmeye devam ediyor..

Geçtiğimiz haftalar canımızı sıkan bir şey oldu,

aslında bu olabilen bir şey miş ama, bilmediğimiz

için üzüldük biraz..

Ada kekelemeye başladı..Baba diyecek mesela,

heyecanlanıp babababa babaaaa demeye başladı ve

bir hafta içinde daha da ilerledi bu olay..

Ne yapalım doktora gidelim dedik ama ben gidemedim,

çücü bey gitti ve anne baba da kekemelik yoksa genelde

sorun olmadıgını, herhangi bir şeyden ürkmüş

olabileceğini söylemiş...Kesinlikle yanında kekemesin,

kekeme falan gibi konusmayın demiş..Tv i  de çizgi film izlerken

bile konusmayın çünkü bir kulagı hep sizde demiş..

Kavga da etmeyin yanında demiş,Çok şükür,

öyle bir sey yapmıyoruz yanında....Mutfaaak çücü beyyyy :))) haha

Şimdi daha iyi çok şükür..Ara da bir yapıyor..

Ada kuzum bu aralar çok gergin, resmen bize kök söktürüyor,

gündüz uyumuyor..yada bazen uyuyor..babasının eli kesildi

20 gündür evde ona da üzüldü sanırım, düzeni de bozuldu..

Sürekli, her yerde meme memeeee diye meme emmek istiyor...

Karnı tok olsa bile...

Nasıl memeden keseceğim inanın bilmiyorum...

Fikri olan varsa yazarsa sevinirim..

Aa bu arada doktor, artık sütün bir faydası yok, tarhana çorbası gibi

Ada için şu an demiş...Tarhana çorbasını her derde deva biliyorum ben ama:p

20 ay yazısından çok şikayet yazısı gibi oldu ama içimden geldiği gibi yazayım istiyorum...

Geçenlerde, Çanakkale de tek olan Çilek Akademi ye gittik, bilgi almaya..

hafta da iki gün, iki saat gurubları var Ada ya uygun ama bize uzak ve oyun alanı çok küçüktü..

Giden bir çocuk var annesiyle tanıştım, sadece memnunuz dedi.. Ben çok kararsız kaldık ama

Ada yı evde oyalamak çok zor..Bakalım...

Nice nice aylara kızım, canım, ponçikom..


23 Ekim 2013

Bennnn



Son bir aydır saçımı üç kere kestirdim..
Şu küt denilen modelden.
Bayanlar depresyondaysa saçıyla başıyla
oynarmış!!!! ne münasebetsiz bir laffff..

En son bugün Ada'yı da alıp mahallede ki kuaföre gittim ve
saçımı iyice kısaltın dedim.

İşte şekil bu..Arkasını çekemedim.Ama inanın ki
baya bi kısa..

Oğlan çocuğu gibi olmuşum çüçü beyin yorumu:))

20 Ekim 2013

Ada Raporu 19.Ay

Herkesin bayramı güzel geçmiştir umarım.
Bizim bol gezmeli geçti ne yalan söyliyeyim.
Bursa, İzmir:) bu kadar:)

Az önce GeCe'nin 18.ay hakkında yazdıklarını okudum..
Aynısının tıpkısı oldu Ada'da..Her bebek farklı ama
bu aylık gelişim sürecinde aynı sıkıntıları yaşıyoruz..

Ada bu ay iyice inatçı oldu..Yapma dediğim bir şeyi
inadına yapmaya başladı..
Suluğundan içtiği suyu üzerine akıtmak, tükürmek gibi..
Bir kaç kere kızdım, sinirlendim hatta,
sonra çok pis vicdan azabı çektim o ayrı:(

Anladığım şu ki, bende sürekli hayır,yapma dersem inadına
yapıyor, o zaman dikkatini başka yönlere çekmek doğru oluyor..

Sürekli kucak istiyor, hayır artık taşıyamıyorum,
Ada'nın şişko olmasından değil, benim minnak olmamdan dolayı..

Tam bir papağan döneminde bu arada..
Ne dersek arkasından tekrarlamaya çalışıyor..
Çok komik oluyor tabi..

Bursa'da Eylül ablasıyla ( kuzenimin 5 yaşındaki kızı )
kutu kutu pense oynamayı öğrenmiş ve evde de söylüyor
kutii kutii pembeflhfjkf bişiler...
gülmekten ölüyorum yaa..

Kitap okumalar, ayına uygun yapbozlarla oynamaya devam.

Bu kış evde sıkılmasın diye burada oyun grubuna götürmeyi planlıyordum ama
Çanakkale'de yokmuş:) Araştıracağım iyice..
Mantıklı olur mu bilmem, çok hasta oluyor kışın çocuklar diye uyarı bile aldım ama
Sizce?

Hepinize koti koti penseeeeee


8 Ekim 2013

Anneee,annee,anneee





Ada bana günde milyon kere anne diyor:))
Öyle güzel diyor ki, yani bence.
Bazen efendim demiyorum,
bağırarak anneeeeeeeeeee diyor..
Komiksin Ada'cığım..

Havaların aniden soğumasıyla 
eve kapandık resmen.
Gerçi bir kaç gündür güneş var
ama, buranın rüzgarlı günleri başladı
üşütüyor.
1 saatlikte olsa çıkıyoruz bahçeye kadar,
hava almaya..

Günler böyle geçiyor geçiyor papağan Ada ile,

Bu arada ınstagram da bende varım:))) 
Millet ne yapmış, ne yemiş ne içmiş,
ne giymiş, nerelere gitmiş...
Bakınıp duruyorum, deli miyim neyim yaw
ozllemozay diye arayın bulun beni:p

25 Eylül 2013

Ada Raporu 18.Ay(17.ay)






Ada kuzum,
1 buçuk yaşındasın artık.
Öğlen uykunu uyumadığın için sana
birbuçuk yaş pastası yapamadım:)
Sanırım dişlerden dolayı böylesin..
Bir trip bir sinir:))
İnatçısın çok, tıpkı ben:p

Neler oluyormuş bakalım,

Adın ne dediğimizde Adaa diyorsun
Annenin adı ne: Annee
Babanın adı ne: Baba
Kaç yaşındasın : itiii
( yani sendromunu bile biliyor )
teyzesine cigdee diyor,
oddur diyor özgür dayısına..
Dede yi zaten babayla beraber erken erken demiştin..
En güzeli ise babaannesine babambili demesi:)

Dolaptan ne bulursa elime verip attaaa istiyorsun,
babanı sabah işe yollamayıp senden gizli saklı gittiğini fark edince de
deli gibi ağlıyorsun..

Akşam baba eve gelince kapı sesini duyduğun gibi,
çığlık atp baba cımmm diyorsun ama ben tam yazamıyorum söyleyiş tarzını,
hayal et artık:)

Parmak emmeye başladın hayır olsun inşallahhhh.

Baybay,güle güle, ottu, sıcak yemeklere üfleyerek puffpufff sıcak diyorsun.
Kraker, abiiiii var birde en komiği..

Kakanı yapınca baban evdeyse ona gidip ( bizi acayip taklit ediyorsun )
cücüüüü kaka diyerek bezini gösteriyorsun...

Bir ilkte oyuncakçının önünde Pepee bebeğini görüp istemen oldu,
vazgeçecek gibiydin ama biz aldık yinede:)
( evet, pepeyi hiç mi sevmiyorum - canım teyze kızım şilaaaa - canım teyze oğlum pepeeeee...böyle çizgi film mi olur ya) neyse

Birbuçuk yaşın kutlu olsun kuzum, bi tanecik körpe kuzuuuuuu:)

24 Eylül 2013

Gamlı Baykuşum Bu aralar

Maalesef tam zamanında yazamadım..Kendim önemsiyorum zamanını ama,Ada'nın hastalığı sonra başka şeyler falan derken zaman geçip gitmiş işte..

Ada idrar yolu enfeksiyonu olunca üstüne de grip olmuş, ateş ve burun tıkanıklığı da üstüne tuz biber olmuştu..Bu süreçte Ada'ya kan testi de yapıldı ve acilde ki doktor çüçü beyle bana bakarak " ailede talasemi olan hanginiz" dedi.. Hiç hayatımda duymadım öyle bir şey ailemden falan dedim.Akdeniz anemisini biliyoruz ama...Eşimde bende şok olduk tabi. Hemen Ada'nın kendi doktoruna testi gösterdik, evet talasemi dedi. Tek sorun evlenirken eşinin de taşıyıcı olmaması gerektiğini söyledi.. ( bazı konuşmaları silmiş beynim zaten, unuttum resmen..)

Biz tabi hemen, hangimiz taşıyıcıyız diye dahiliyeden randevu aldık ve kan testi yaptırtık..Sözde evlenirken bu test yapılıyormuş.Biz de kalan bir nüsha yok, Bursa ya gidip araştıracak eşim...
Neyse,test “Hemoglobin Elektroforezi” 10 gün sonra çıkıyor sonucuda, dün sonuçları aldık ama doktor izinliymiş,
bugün göstermiş eşim , eşinizde de sizde de bir şey yok demiş.....!!!????

Şimdi biz sinirden ölüyoruz sevgili dostlar...Bu çocuk doktoru neden Ada'ya hemen teşhisi koydu..Hastayken kan değerleri değişik olur belki.........


Şimdi, taşıyıcıda sorun yok dedi ama araştırıp okudukça bir sürü şey bulduk...2 yaşından sonra Ada'ya bize yapılan testten yaptırmaya karar verdik..Çünkü bu taşıyıcılık varsa eğer hastılıklı hali, 2 yaşından sonra çıkıyormuş ortaya...

Çok karışık yazdım ama inanın bunları duyduğumdan beri ağlıyorum...Sinirlerim çok bozuldu..eşiminde..
Allah daha beterlerinden korusun..Başa gelen çekilir elbet ama ben doktora çok kızıyorum..
Zaten evhamlı insanım..O doktoru değiştirmeyi düşünüyoruz..Hatta bana kalsa gidelim buralardan diyorum..
İyice bunaldım burada...
Ada bir kaç gün uyumadı diye depresyona girdim, oturup sohbet edecek kimse yok,
kapımızı çalan bile yok....Bunlar çok büyük şeyler değil ama ben kafama taktım işte..
Çok kalablığı, akraba ortamlarını sevmem diyorum, ama her şeyin yeri ayrıymış onu anlıyorum..
Birde afedersiniz her bir b*k'u kafama taka taka...


Yada iş hayatını mı özledim bilmiyorum.Belki bu kış eşimin annesi buraya gelebilir.
Ada'ya bakmaya, bende bir şeyler yaparım..Kısmet



Bizde durumlar böyle...

Birde durmadan nutellalı ekmek yiyiyorum:)


Not: 17.ve 18.ayları yazacaktım ama neler yazdım...

16 Eylül 2013

Geçmiş Olsun..

Çok şükür ki Ada'nın idrar yolu enfeksiyonu geçmiş..
Daha iyi, Allah daha beterlerinden korusun..

Kardeşimin yemin törenine gittik,
Kütahya'dan İstanbul Şile'ye gitmişti acemiliğini
yapmaya, usta birliğinin de Şile olduğunu
öğrendik pek sevindik..Hayırlısı ile bitirsin artık..

Hadi bakalım,
iş güç koşturmaca,
yazarım sonra..

7 Eylül 2013

Bunlarda Geçecek, Bak Göreceksin..

Ada'nın idrar yolu enfeksiyonu için antibiotik kullanmaya başlamıştık..
Direkt içiremediğimiz için mamasına katıp verdik ama
pek faydalı olmadı sanıyorum..

30 Ağustosta Ada burun tıkanıklığı sorunsalı yaşadı, fısfıslar yapıldı, ıhlamurlar falan
hopp 31 Ağustos sabahı ateşlendi..Ateş düşürücü fitil yaptık, ama etki etmedi..
Ateş düşmüyor 38 ler den, hemen acile gittik, iğne yaptılar ateş için..
Alev alev yanıyordu, çok korktum çok..Çüçü bey deseniz o da çok kötüydü..
Bu arada saat gece yarısı 3 tü sanırım..
Sabah tekrar ateş..
2 gün sürdü..
İdrar testi olayı için
o poşetleri üretenleri, yapanları,
beceriksiz olarak ilan ediyorum..
Çok küfür yediniz haberiniz olsun..

Olayları tam olarak yazamıyorum bile ruh gibiyim..gibiyiz..
Şu an yine çiş poşeti taktık,
Ada uyuyor..
Dün gece bezinin ön tarafına vurarak ağladı, bezini çıkarınca da kaşımaya başladı..
Baktık bir şey göremedik ama!!!
O çişi O poşete alabilirsek gideceğiz hastaneye..
Allahım lütfen o çişi alalım..Lütfen..

Ada'nın bu idrar yolu hastalığana gripal enf.da eklendi..
Çok zor günler ve geceler geçirdi yavrucuğum..Meme ememedi,
bu sefer benim göğsüm şişti, falan flan..
Bezini değiştirirken deli gibi ama gerçekten sanki bir yerini kesiyorlar
gibi ağlamaya başladı..Ayakta bile bağlatmıyor..

İçimi döküp biraz dertleşmek için yazdın bunları,
dahada var ama yazılanlardan belli olduğu üzere karışık karışık..

Canım yavrum..
Hepsi geçecek..


Aklı Çorba anne... 

27 Ağustos 2013

Biz Geldikkkk

Çok uzun zaman olmuş..Özledim, anlatacak çok şey birikti..
Uzun uzun anlatırım artık..
Beni merak eden, arayan soran herkese çook tişikkürler:p

Kardeşimi askere yolcu ettik,
hayırlısı ile bitirir inşallah..

Ada, idrar yolu enfeksiyonu olmuş, çok üzücü ve zordu..
İlaç kullanıyor şimdi,Allah daha beterlerinden korusun..

Herkesler iyidir, afiyettedir umarım:)

31 Temmuz 2013

Bizden Haberler

Hafta sonu, bir gece kalmalı Gökçeada'ya gittik..Daha önce bahsetmedim ama
Ada'nın göbek adı Gökçe'dir..İki isim zor olur diye ( eşim iki isimli de )
sadece Ada olsun dedik:))
Bu gördüğünüz minik taşlar adanın İnceburun sahiline ait.Yani Türkiye'nin en batısındaki yer olmaktadır..
Daha önce çüçü beyle 2010 yılında gitmiş, tekrar gitmek bize çok iyi geldi.. 
Gökçeada'nın Tepe köyünden müthiş manzaralı bir yer..Zaten ada çok büyük, bir sürü
köyü var..Ama malesef bu sefer ortamını pek beğenmedim-dik..
Neyse..
Hemen önümüzde Semadirek vardı..

Tepeköy'de Ada uyurken:)
Oğlak ve koyun sesleri, çeşitli kuş sesleri eşliğinde..
Doğanın ninnisi diyebilirim, birde miss gibi kekik kokusu..Dağ kekiği..

İşte Semadirek ve gün batımı, Tepeköy..

İnceburunda bizi taciz eden keçicik:)


21 Temmuz 2013

Ada Raporu 16. Ay




Ada zıpır bir 16.aylık kız oldu, büyüdü:) Bursa'dan kuzenim ve kızı gelince, deniz, kum güneş takıldık durduk yazmaya fırsatım olmadı.

Hep güler yüzlü, pozitif, mutlu bir bebek olasın Ada kuzum..

12 Temmuz 2013

şşşttt, bi bakar mısın

:))


Havanın sıcağından bloguma gerekli vakti ayıramıyorum:)
Yorgunlukta olabilir tabi, yürüyen Ada'cık fıkır fıkır çünkü,
olduğu yerde sabit durmuyor..Tv'i de çizgi film bile sabit durmasını
sağlamıyor düşünün artık:)


Yorgun anne...

5 Temmuz 2013

Ada Raporu 15.Ay

Haziran ayında direnişe tam destek verdiğimiz için buralara uğrayamamıştım.Ada'nın da haziran ayı güme gitti..Aklımda kalanlarla, geç olsun güç olmasın şeklinde notumu alayım istedim:)

* 15 aylık olan kuzu, bezini kesinlikle yatarak değiştirmeme izin vermiyor.Çok zor durumdayım:)

* Alttaki azı dişlerini beklerken, üstler pek görünmediği için, geçenlerde onların sivri sivri çıktığını gördük, eh darısı alttakilerin başına..

*Yemek olaylarında da bir değişiklik yok, sadece ben her gün ne yapacağımı şaşırmış durumdayım.Mutlaka kuzu gerdan çorbası yapıyorum sebzeli.Yoğurt mayalıyorum birde.
Akşamlarıda ( bebekken hiç vermediğim halde ) milupanın 7 tahıllı mamasından veriyorum.
Annesi sütü devam, hatta bağımlı..

* Haziranın 17 sinde Bursa gittik, Ada'nın amcası evlendi 29 haziranda..Hazırlıklara falan yardım ettik, daha doğrusu eşim, ben Ada ile ilgilendim..Yorucuydu açıkcası:)

* Ada 3-4 adım yürüyor :)   ( Ada artık fıldır fıldır yürüyor tabi.2 haftadır:) Hatta salı günü bahçede düştü, dizini fena kanattı, kuma denk geldi çizil feci şekilde.Ağlamadı bile, biz çüçü beyle ağlayacaktık neredeyse..Off bu anne babalık duygusal insanları daha da manyak yapıyor ben size söyliyeyim )

* Artık bazı konuşmalarını anlayabiliyoruz.Mesela güle güle diyor el sallayıp, yaşın kaç diye sorduğumuzda da biii diyor:) Babasına artık daha da bilinçli baba diyor. Bende madem anne diyemiyorsun bari bana mamiii desin diye ikide birde mamii, mamiii dedirtmeye çalışıyorum ama Ada'nın dediği mimiiii, en son hali de bibiiii oldu:))) Ehh bekleyeceğiz artık:)
 Çok heyecanlanıyoruz biz bu hallere tabi .

1 Temmuz 2013

Bizden Haberler





Neredeyse bir ay olacak yazmayalı.

Öncesinde Gezi parkı eylemini twitterdan takip etmekten bloga vakit ayırmadım açıkçası.
Sonrasında da Bursa'ya gittik, Ada'nın amcası evlendi, ee bende ellltiii oldum dostlar:p
Neyse, Ada raporunu yazamadım internet yoktu, cepten yazmayı da beceremedim, üşendim falan derken
bugünlere geldik.

Umarım herkesin keyfi yerindedir.
Umutları yemyeşildir.
Umutludur,
mutludur.

Çok özledim blogumu, blogdaşlarımı okumayı..:))

20 Mayıs 2013

Ada Raporu- 14.Ay




14 aylık oldun bile minik kuzum. Artık iyice herşeyi anlamaya başladın.Seni çok ama çok seviyorum.Çok seviyoruz:)


* Kaç yaşındasın diye sorulduğunda, minicik tatlı parmağıyla 1 yapıyor

* Kendince bıcır bıcır konuşuyor ama en anlaşılır olanı babasına el sallayarak gıle gıle demesi:) Ve tabi kili de demesi ( kedi )

* Beslenme durumlarımız hala aynı, haşlama yumurtaya hayır omlete evet

* Her gün park bahçe gezelim, bayılıyor, özellikle sallanmaya

* Diş olayları kafa takıldı, üstte 4 altta da 3 dişi var.Azılar hala şiş ama ucu görünen yok.Ne kadar
uzun sürdü çıkması anlamadım ben.Doktora soracağız bakalım.

 *Yürüme konusu da arabasında asla durmak istemiyor, illa yürüyecek, ama nasıl, annesi elleri tutarak tabi, bu yüzden ben Ada'yı gezdirirken çüçü bey kahvaltı yapıyor, sonra ben rahat rahat uzuuuun uzunnn kahvaltımı yapıyorum:)))

Genelde hafta sonları artık evde durmaz olduk.Ada sabah bazen 6 bazen de 7 de uyanıyor.8 veya 9 gibi de evden çıkıyoruz, öğlen uykusu için eve geldiğimiz de Ada mis gibi uyuyor maşallah nazar değmesin inşallah:)

17 Mayıs 2013

Ben

Nutellalı türk kahvesi yaptım kendime, telvesinide yüzüme süreceğim.Geçenlerde -doktorum- programında görmüştüm, netten de baktım.Doğal bir şey, bi deneyeyim bakiyim ne olacak:)

Nutella doğal değil tabi:)

Doğumdan sonra cildim inanılmaz kurudu, ki zaten kuru bir yapısı vardı..Pul pul dökülürüm nemlendirmezsem o derece..Yazın güneş kremi sürmezsem, çil ve güneş lekelerim azıtır..Beyaz tenli olmanın dayanılmaz hafifliği olsa gerek..

Sizler neler kullanıyorsunuz cildiniz için, neler yapıyorsunuz.Bakım falan??

Ne zamandır bloga uzak kaldım bu arada. Blog arkadaşlarımı okumaya devam ettim ama ben pek bir şey yazamadım.
Reyhanlı saldırısından beri evde kızıma, eşime sarılıp şükrettim hep..Yanımdalar diye ama ya o acıları yaşayanlar..
Yani uzun süre etkisinden çıkamıyorum bazı olayların..Haber programlarını izlettirmiyor eşim o yüzden bana..Elbet hepiniz çok etkilenmişsinizdir ama ben böyle içime falan kapanıyorum, depresyona giriyorum resmen:((

Umarım bir daha yaşanmaz, yaşanmasın..yaşanmamalı..

Yazacak çok şey varda, !!!


Günler ders çalışarak ( ki notlar açıklandı, berbat haldeyim, nasıl çalıştıysam artık )
Ada'yı parka götürerek geçip gidiyor işte..


*Her telden yazdım ama, aklım o kadar dolu işte..

7 Mayıs 2013

Hıdrellez..




Hıdrellez yazılarını okuyunca, bende yazayım dedim, o kadar çizdim yani kumsala bir şeyler:)
Küçükken köyde ateş yakarlardı, kiremitle istediklerini çizerlerdi betona:)) Ama gül dalını falan hatırlamıyorum.
Çanakkale/ Yeni Kordon
Çanakkale'de ise çok güzeli oluyormuş bu hıdrellezin.O kadar kalabalıktı ki.İtfaiye bile geldi, çok ateş yakıldı, önlem amaçlı sanırım..Kumsala binlerce şey çizilmişti, üst üste..Çizdikten sonra ellerini açıp dua okuyan teyzeler..Sevgililer, hele bir tanesi çubuk adamlar çizip löv yazmış:) Koskoca gemiz çizene de çok güldük:))) Ama umarım istediğin olur gemi çizen arkadaş..Akşam 9 a kadar dışarıdaydık, Ada kabak çekirdeği bile yedi:)) Sonrasında da eve gelince mışıl mışıl uyudu:)

Hepimizin dilekleri gerçek olur, duaları kabul inşallah..

6 Mayıs 2013

BloggerA Neler Oldu???!!

Takip ettiğim bütün bloglar uçmuş:)
Tekrar okuma listesi oluşturun diye bir sayfa çıktı,
bilgisi olan var mı ne olduğu hakkında:)

30 Nisan 2013

Günler Geçerken

Artık aynı çift çorap giydirmek imkansız, ayakta çorap tutmak imkansız desem daha doğru:)

Nisan ayını öksürerek, hapşırarak ve çeşme gibi bir burun akıntısıyla kapatıyorum..
Doktora gittim, antibiyotik verince kullanmak istemedim, ciğerlere inmemiş dedi çünkü,
öksürük şurubunu kullandım sadece( Kreval ) o biraz kesti şükür.Yoksa bütün gece
köh köh öksürüp durdum, meret birde gece yatınca çoğalıyor..

Ben tam bu öksürüğü hallettim derken, nezle oldum, hoppp azıcık toparladım derken Ada
başladı hapşırmaya, pazar gecesi sık sık uyandı, ağladı hep, burnu tıkanmış, hafif ateşte vardı
benden bulaştı virüsler tabi, birazda diş olayına da yoruyorum..

Bu ara hastalık haberlerini çok okudum blog arkadaşlarımızdan da..Herkese acil şifalar diliyorum.Minik kuzular hiç olmasa keşke ama, böyle küçük ve basit olsun, çaresiz olmasın..Aminnn


Not: Değişik muhallebi tarifi olanlar bana yardımcı olur mu acaba???

29 Nisan 2013

MiM:))


1.su mu, ateş mi, güneş mi olurdun? Neden?

Su olmak isterdim.Suyu çok seviyorum ve hep deniz olan yerde ve denize yakın yerlerde yaşadım.
Umarım bu hep devam eder:)

2.taş olsan nerenin taşı olurdun?

Denizin derinliklerinde  taş olurdum.

3. neyin ve kimin karşısında, hangi durumlarda susarsın?

Sevdiklerim beni kırdığında, ani olaylar karşısında.. 

4. kusur olsan nasıl bir "kusur" olurdun?

Nasıl bu kadar" SAF "olabiliyorum...
Neden hep üzülüyorum..

5. küfür olsan ne olurdun? kime savrulurdun?

Küfürden nefret ediyorum..Cidden bak!!

6. esir olsan neyin veya  kimin esiri olurdun/olmak isterdin?

Hiç bir şeyin..

7. bir suç olsan  "nasıl" bir suç olurdun?


Adli suç-lu:p
psikopat:)
  

8. topraktaki güç olsan o güçte ne yetiştirilirdi?

Aşk-Love Love

9. sayılmadığında ne hissedersin?

Sinir-kızgınlık

10. bir "oyun" oynasan ne oynardın?

Küçükken, bütün ailem yanımdayken, kız kardeşimle
uydurduğumuz evcilik oyununu tekrar-tekrar-tekrar oynamak isterdim..
( Biz büyüdük ve kirlendi dünya.. )

----------


Sevgili Naz'lı beni mim'leyeli bayağı olmuştu anca yazabildim..
Bende mim seven herkese yolluyorum:))

21 Nisan 2013

Ada Raporu-13. Ay


Hava pusluydu, kumsal dalgalardan çöplenmişti:)))
Napiyim, en kuru yer burasıydı..

20 Nisanı geçirdik, o kadar gezenti bir anne olunca:)) Yazamadı haliyle..

*Artık her ay doktor kontrolumuz yok.3 ayda bir gideceğiz.

*Göz muayenesini oldu Ada, her şey yolunda.

*Beslenme olayları, hala anne sütü ve bizim yediğimiz her şeyden yemeğe devam( günlük sütü nasıl kullanıyorsunuz sevgili annecikler? Tamamen kaynatıyor musunuz, muhallebi falan yapmadan önce? )

*Yumurtayı kesinlikle yemiyor..Bulamaç yaptım kahvaltısını, anında tükürüyor.Kahvaltı olayları zor..!!

*Hala yürümüyor :PpP

*Adaaaa, burnun nerdeee deyince bizim burnumuzu gösteriyor:)

*İkea' dan aldığımız, halka geçirmeli oyuncakla oynamaya başladı, bir iki tane takıp sonra bizim kafamıza vuruyor o halkalarla:)

* Kitap okumayı çok seviyor!!!! Özellikle sayfalarını yemeyi..

*Önüne gelene gülücük atıp, kendini zorla sevdiriyor.El sallıyor. Lililiiii diyor:))))

*Babası için çıldırıyor!!! Babaaaa babababaaaa diye çığlık atıyor:)

*Hala anne demiyor:)) ( biliyorum normallll )

*Ayakkabı almadık daha Adaya.Yani aldık da, ilk adım olanından.Doğum gününde hediye geldi:))

*Parkta sallanmayı çok seviyor, kedilere bayılıyor, ondan bir kaç büyüklere hasta oluyor:) O yüzden kardeşe gerek yok, Ada kendinden büyüklerle anlaşıyor napiyim şimdi :)))


Seni çoook ama çook seviyoruz Ada..

15 Nisan 2013

Bu Aralar Biz

Şu rüzgarlıkımsı yağmurluğu sevmiyorum, takmayın, üşümem ben-der gibi:)

Ne zamandır yazmamışım, ama açıkçası, sosyal mecralarda bol bol fotoğraflara bakıp geçmek daha kolay geldi:) Yok yok benim daha instagram'ım yok:) Farklı sosyal mecralar:P

Blogları okumaya, yorum yazmaya devam, sonra işte Türkiye'nin hali ne olacak falan..Pöff, gidelim buralardan dostlar...Çözüm olur mu ki bu...

Ada ile günler dopdolu geçiyor, sevimli, sinirli, uykusuz, çığırtkanlı:) Bıcır bıcır konuşuyor desem; yani öyle bildiğiniz gibi değil ama maşallah susmadan bir şeyler söyleyip duruyor..Kuş mübarek, cıvıl cıvıl..Özellikle " lililiii liililiiii deyip duruyor ( bir ara haydi lililililili yar adlı eseri okudum, acaba ordan mı aklına yer etti kuzumun, olabilir yani )

Kendi kendine yemek yemeye başladı, etraf hep batıyordu iyice batmaya devam yani,
yok, hayır hala yürümüyor:p


 Hava düne kadar süperdi, o zaman kadar parka takılmaya başladık, çok güzel deniz kenarında parkımız var.Sallanmayı çok sevdi, kim sevmez ki ama.

Umarım herkes iyidir..


Güzel park, cici park

11 Nisan 2013

1 Nisan 2013

Yaşasın 1 Nisannn



Evet, bugün bir nisan..Biliyorum şaka günü ama, ben bu şakalara uzağım:))
Umarım sizlere güzel şakalar yapılır..
Ben işin bahar tarafındayım..

Burada hava ( Çanakkale de ) 3 gündür süper..Hafta sonu dışarıda kahvaltı yaptık.
Biraz hamura doymuş olduk ama,
yine de değer..
Sahil kenerında bulunan Şakir Çay bahçesi bu işler için ( kahvaltı ) birebir.
Birde Golf var..
Salatalığını, roka ve domatesini yanına da beyaz peynirini alıp,
Nar Fırından sıcacık simitleri de aldın mı...Hmmm, süper..

Ben daha bu tarz kahvaltı yapmadım dışarıda..
Ama Çanakkale'li ahalisi bu tarz takılıyor,
yakında bende hazırlarım:))

Hava güzel demiştim, Ada kuzumu bahçeye de çıkarıyorum artık.
Yarım saat falan takılıyoruz bahçede,
ilk çıktığımız gün, bahçemizin gedikli siyah kedisi yanımıza geldi,
bakalım Ada ne yapacak dedim..
Kahkahalarla gülmeye başlamaz mı, o kadar sevindim ki, anlatamam:))
Kedi de geldi Ada'nın bacaklarına sürtündü böyle, mırg mirk falan yaptı,
Allahhh bizim ki mest oldu...Çok güzel diy mi:)))

Çok güzel bir Nisan ayı olur umarım hepimiz için..

İyi haftalar, güneşli günler:)

25 Mart 2013

Ada Raporu- 12 Aylık

Doğum günüsü münasebetiyle atladım sanmayın..

Ada bu ay çok fazla şey-ler yaptı elbet ama annesi balık hafızalı olunca unuttu.....

Sanki daha bir anlıyor artık beni, yada, zaten anlıyordu da, şimdi daha çok belli ediyor anladığını..

Alttan 3. dişi de çıktı.Kuzumun diş sıkıntısı çok fazla bu aralar. Azılar da iyice belirginleşmiş, bembeyaz olmuş damağı..

Emekleme tam gaz devam, stokçulukta öyle:)) ne bulursa topluyor kucağına:)

2 tane yaşıtının doğum gününe gittik, ikisi de bizi kapıda yürüyerek karşıladı:))) nayırrrrr nolomaz dedim..Ada daha yürümüyor ama:)) Meğer çalıştırmam da gerekiyormuş, hatta bir tanesinin ( Arda nın babanişkosu ) naapıyorsun kızım evde bütün günn!!!!!! yürütsene çoçuğu demez mi:)))) yan gelip yatıyorum teyzecim dedim ( şaka şaka, saygıda kusur mu, nooo ) o gün bugün dür Ada'yı elinden tutup yürütüyorum, çüçü beyde bana kızıyor.Bırak istediği zaman yürüyecek zaten diyor.Elbette doğru diyor:)) Öff klasik anne oldum ben imdaaaaaaaat

Ada'nın bu ay aşısı var.Ne zamandır aşı olmamıştı, ağlayacak diye üzülüyorum işte..Şimdi daha bir cadı ağladığı için, tırsıyorum..Doktor kontrolunde bile ağlıyor ponçikom..

Yemek meselesi de, çok süper olmasa da, fena değil..Pınarın organik sütünden muhallebi yapıyorum, içine irmik ve yulaf koyuyorum ( yulaf kaka yapmasına yardımcı oluyormuş ) azıcık da şeker..

Aklıma gelenleri sonra ben ekliyorum nasılsa..

Seviyoruz seni Ada, hemde pek çok..


Ada'nın Doğum Günüsü:)




Ada'nın doğum gününü kutladık:) Aylarca kafamda nasıl olacak, neler yapacağım diye gerildim durdum..Böyle güzel anlar için gerilmek olmaz elbet, ama serde her şeyiii kafasına takan bir Özlem olunca:) bu kaçınılmazdı:)) Neyse ki çok güzel geçti..Ailelerimizle, dostlarımızla görüşmüş olduk hem..Fazla konuşmayayım da, fotoğraflara geçeyim ama fazla foto yok gibi, hatta fotoğraf makinasının tarihi bile değiştirilmemiş:))) Neyse ki cep telefonları vardı da, onlarla çektik..Çok komik, gazetecilere poz verir gibi:p

İyi ki doğdun bir tanecik ponçikom benim..Seni çok ama çok seviyorum..











20 Mart 2013

İyi Ki Doğdun ADA!

Canım kızım,
doğum günün kutlu olsun
İyi ki doğdun,
beni anne  ve çüçü beyi baban seçtin,iyi ki,
ne mutlu bize..

Seni çok seviyorum, seni çok seviyoruz.

Allahım seni bütün kötülüklerden korusun..

Sağlıklı, huzurlu, mutlu bir ömrün olsun..

12 Mart 2013

Günler Geçerken



Uzun oldu, büyüyünce de giyer canımmm:P
arkası yok tütünün:))



Eveeet Ada'nın doğum gününe çook az kaldı:))
Bu hafta sonu Bursa yolcusuyuz bakalım.

Ama- lı durumlar var evde.Ada dünden beri hafif ateşli.
Burun da tıkalı gibi biraz, sprey yapıyoruz.
Azı dişleri ( diş eti ) iyi beyazlamış.
Sanırım ateş ondan var,
ateş kaç gün sürerse dişten sayılır bilemedim.
Bilen varsa, söylerse memnun olurum.

Bu arada Ada'ya tütü yapmaya başlamadım,
ama tül yetmedi, yenisini aldım,
bugün bitireceğim umarım:)))


5 Mart 2013

İyi ki Doğdun Bloğum:)

Evet bugün bloğum birinci yılı ( 1. yıl )
Biliyorummm, bu çüçü beyin pastası
ama napiyim, benden bir foto olsun
istedim:))
İyi ki bloğumu açmışım, çok güzel paylaşımlar oldu, olmayada devam ediyor.Bir sürü güzel insan tanıdım ve tanımaya da devam ediyorum..

Seni seviyorum blog:)

Speyşıl Tenks: Nuray'cığıma, sürekli onun boguna gidip, misafir yorumcu olarak ( adsız ) ç.kaleden sevgiler diyip durdum..Ee hadi sende aç diyerek beni cesaretlendirdi:)) sağolsun..İyi ki tanımışım seni, gerçekten:))

1 Mart 2013

Puset Almalı mı?

Biz Ada'ya sunny baby ultima aldık.Ama keşke almasaydık.3 katta oturuyoruz, ve tek başıma Ada da yanımdayken imkansız indiremiyrum.Önce arabayı indireceğim sonra Ada'yı alacağım çok zorda kalmadıkça yapmadım.Aşağıda apartman girişinde bırakmaya da ceseret edemedim açıkcası.Hırsızlık olayları oluyor arada.Sevmedik ama ne gerek şimdi dursun yani, çalınmasın, o kadar para verdik:p

Bir kere Çanakkale'nin rüzgarlı havasına göre hiççç ama hiçç uygun değilmiş onu öğrendik.Ama kış geçti işte, geldi bahar.Şimdi biz ( çüçü bey ve ben ) acaba baston puset alsak mı, hafif bir şey, gerek var mı yoksa bunu mu kullanırız diye düşünmeye başladık.Bir sürü bebe eşyası oldu ne gerek var bunu yazında kullanırız diyorum ben bazen ama yine de sizlere bir danışayım dedim blogdaşlarım:D

Kışlık ayak örtüsü var tabi birde.

28 Şubat 2013

Günler Geçerken

Çanakkale'de ve genelde batıda hava güzeldi bir kaç gün..Şimdi yine yağmur ve karanlık hava var ama cemre suya ve havaya düşmüş.Ee yani yazzz geliyorr.:)))

Ada'nın 2 gündür uyku düzeni şaştı!! sabah 7 de uyanıp öğlen bire kadar zibidilik yaptı..Akşamda 7 buçuk gibi uyudu.Gece 3 te uyandı falan..Bugün uyuttum bakalım 11 de..tütütütü nazar değmesin..

Dişlere yoruyorum bu durumu..Yavrumun bir sürü dişi çıkıyor kolay olmasa gerek:((

Artık biliyorsunuz sizde, Ada kakasını 4-5 günde bir yapıyordu..Geçen gün günde 4 defa yaptı.İshal oldu..Hazır sütten muhallebi yapmıştım o gün, şeker falan koydum ilk defa, azıcık da olsa yedi, acaba ondan mı oldu diye düşündüm..Yani çocuk kaka yapsa bir dert yapmasa ayrı bir dert..Rahat ollll, geniş olll azıcık Özlemmm.AAaa:))

Doğum günü hazırlıkları ne alemde derseniz, hiç bir alem yok:) Bu hafta tül falan alacağım bakalım.Birde Bursa'da yapacağız diye sanırım daha rahatım:) 

Ne bileyim işte, günler geçiyor böyle..
Kilitbahir feribotlarına binerken çektiğim bir fotoğraf

kilitbahir

Şu çöplerden ne zaman kurtulacağız acaba?

Fotoğraf çekmek hep balıklar bitince veya masanın süsü bozulunca aklıma
geliyor:p

Resim yazısı ekle

Geçtiğimiz hafta çüçümün d.günüydü.Elcağzımla pandispanya yaptım, sonra
bu şekilde pasta.Söylemesi ayıp lezzetli de olmuş:))


20 Şubat 2013

Ada raporu-11 aylık

Ada kızım 11 ayını doldur.Bugün doktor kontrolü vardı ayrıca.
Herşey yolunda çok şükür. Her türlü yemekten yedirebilirsin, inek sütü içirebilirsin dedi.( ne tür süt veriyorsunuz, pastörize mi, sokak sütü mü ? )
Gündüz ek gıdaya ağırlık ver, akşamları da emzir dedi..Bakacağız:)

Ada nın üstte 4 tane altta da 2 tane dişi var şu an..Amaaa, toplamda 6 tane diş birden geliyormuş.Üstten ve alttan gelenler belli, anlamıştık onları kabarmışlar, azıları da doktor söyledi. Allah yardımcımız olsun.İnşallah kolay atlatır kuzucuğum benim.

12. ay kontrolünde ayrıca göz ve genel cerrahiden de randevu alacaksınız dedi..Genel cerrahiden neden diye soramadım, Ada acayip ağladı.Başka bebek ağlamaya başlamıştı biz girdiğimiz de hoop bizimki de katıldı tam koro vıyak vıyak ağladılar   bıcırıklar..

Ek gıda konusunu da sorduk doktora ama Ada çok fazla bir şey yemiyor.Neredeyse %90 anne sütü ile besleniyor, zaten doktorun dediğini yapıyorum ama kahvaltıda bir gün yumurtanın sarısının yarısını yerken diğer gün yemiyor.Yani her zaman yiyecek diye bir şey yok ama, istiyorum ki hem anne sütü alsın hemde hapur hupur her şeyden yesin:))) çok şey istedim dimiiii:)))

Ada artık iyice ayaklandı.Tutuna tutuna tabi:) Bazen unutup 2 elini birden bırakıp alkış yapıyor, bay bay yapıyor, o kadar öğretmeye çalışmıştım bir ara.Kendi isteyince oluyormuş bak.Deli deli der gibi bay bay yapıyor çok hoş:)

Mutfakta damacanaya sarılmayı çok seviyor, sohbet ediyor onunla..Çizgi film de izlemeyi seviyor.Müzik sesi duyunca poposu sallayıp dans ediyor:)

Birde cep telefonuyla konuşulunca ağlamaya başlıyor, bende konuşacağım diye.Elimizden alıp suratına kapatıyor.Artık ağlasada vermiyoruz..Çok ağlıyor ama ya, zibidi..

Kitaplarıyla çok haşır neşir oluyor, mutlu oluyorum.İnşallah ileride de kitap okuma alışkanlığı olur..

Ellerini yıkayınca alkış yapıp elindeki suların yüzüne gelmesi onu çoook mutlu ediyor..

Ne güzel şey, bebik olmak, çocuk olmak, ufacık şeylerden mutlu oluyorlar..

İşte böyle:)

Nice nice aylara kuzum..Sağlıkla, huzurla....

19 Şubat 2013

Şunlar-Bunlar!!



Aşağıdaki kedicikleri, Ada'nın d.gününde gelenlere hediye olarak verilmesi nasıl sizce?? 3 paket buldum dolapta, alınmış konulmuş kenara:)) Boyunlarındaki zilleri çkarıp yerine kurdela falan bağlasam..Yani saçma olur mu olmaz mı, siz dostlara sorayım dedim:) Yoksa yine magnetli bir şeyler mi yaptırsam bilemedim.Sıkıldım onlardan da gerçi.Doğumda magnet, diş buğdayında da magnet hediye etmiştim. kikiki:)


Üşengeçliğim tavan yaptı bu aralar..Çarşıya çıkıp ( Çanakkale'de çarşıya çıkılır )  tütü için siyah tül alacağım daha.Bu arada tütü yapımını  öğrendim. Her yerde var beceririm umarım:))Ayakkabı da lazım..Bu ayakkabı konusunu da sorayım sizlere, ortopedik falan mı almak lazım?? İnanın bilmiyorum.Daha tam yürümüyor, evde ayakkabı giydirmiyorum zaten, çarık çoraplardan falan giyiyor..
Bilgilendirilmeyi bekliyorum, ayrıca araştırmada yapayım netten.


Ayy pembe mi yapsam yaa, çok cici:)






Ya evet, ben oğlak burcuyum..Yani kararsız kazım( annem derdi, rahmetlim ) :))

15 Şubat 2013

Günler Geçerken-

Sınavları atlattık, bakalım sonuçlar nasıl olacak:/

Ada kızım, hala hapur hupu yemek yemiyor, bende
gangnam style dinletip yedirdim-doğrudur:)
Isırdığı her lokmayı tükürüyor, bulamaç yemiyor,
haşlanmış yumurta yemiyor..Ee, yemiyor bir şey:((

Gündüz uykularına kucağımda uyutuluarak giriyor,
2 tane yastıkla beraber..Tipe bak:)))

Bol bol yağmur yağdı, güzeldi..


Ada'nın doğum gününe çok az kaldı( hayır bir buçuk ay var, diyen çüçü beye )
Hala daha kafamda bir taslak yok.Var gibi de, yok işte:) Tütü yapmak istiyorum, beyaz badinin önüne 1 yazıp, arkasına da A yazayım diyorum.Beyaz badi, siyah tütü falan.Bjk li ailenin minnak üyesi olarak yakıştırıyorum Ada'ya..Hatta Nesterenin Alis'in d.günün den ç-alıntı yapabilirim:p Yapabilir miyim???:)))
Bakalım, belkim evde olan herhangi bir elbisesini de giyebilir..Çanakkale de olduğumuzdan, ailemiz de Bursa da olduğundan, oralara gidip kutlayalım, insanlar yollara düşmesin, burada dostlarla yaparız ayrıca diyoruz..Yaşayıp göreceğiz bakalım:)

4 Şubat 2013

Annem mi???

Annem ders çalışıyooor:) Bende onun üstüne arabamla gidip şımarıyorum, şımarıkımmm bennn:)

21 Ocak 2013

Ada Raporu 10.Ay

Ada 10 aylık oldu bile.Gerçekten zaman hem çok hızlı hem de çok yavaş geçiyor.Ama şu bir gerçek ki zaman hep dolu dolu geçiyor:)) Ada şu an uyuyor da ben yazabiliyorum mesela:)) Yoksa bir saniye yanından ayrılayım koltuklara tırmanıp tehlikeli hareketler yapıyor ponçik hanım kızım.Aklımda kalanları yazayım bakalım neler çıkacak ortaya.

- Geceleri, ağlayarak çok sık uyanıyor.Özellikle 2 gecedir.
- Yine kaka olayları 5-6 güne çıktı.Fitil yapınca yapabildi kakası:((
- Yemek konusunda çok ısrar etmiyorum, beğenmediği yemekleri öğürüyor.En sevdiği mama yoğurt:)
- Yavaş yavaş el sallamaya başladı.
- Bizi anladığını artık çok rahat görebiliyorum:)
- 2 tane altta 2 tane de üstte toplam 4dişi var.Sanki yeni dişler geliyor gibi, kabarmış.
- Geçen aya göre daha da hareketlendi, sürekli antraksiyon peşinde, sandalye barikatlarını falan sallamıyor artık, yıkıp geçiyor.
- En sevdiği oyuncak mutfaktaki damacana. Uffp uffp diye sarılıyor:))
- Ihlamur çayını çok seviyor.Lıkır lıkır içiyor, aa balık da yedi, onu da sevdi:)
- Babasının yanında 3-4 saniye hiçbir yere tutunmadan taytay durdu:p ( tek başına dikildi valla )
- Reklamları ve çizgi filmleri çok seviyor



Yarında doktor kontrolü var Ada'nın.

Balık yağı verelim mi diye soracağım doktora.Birde Ada, acd3 vitamini kullanıyor 1 ay önce polivit diye bir şurup vermişti.Bunu kullanın demişti doktor.Ama tadını hiç sevmedi.İçmek istemiyor bende zorlamıyorum.Biraz araştırdım poliviti vitamin ve iştah açıcı bir şurupmuş.Ada yemiyor falan demiştim sanırım ondan mı verdi acaba? Bakalım onu da soracağım.Aranızda kullanan var mı, oldu mu bu şurubu?

Diğer güzel aylara inşallah.Sağlıkla:)




oww çekiçç:))

14 Ocak 2013

Püskevit Yaptımmm

Ada' ya bisküvi yaptım.Tam buğday unu, pirinç unu ve irmik kombinasyonundan.( tereyağ) Taş gibi oldu:)) dişini falan kaşıyor Ada,,Bende yiyiyorum özensin diye ama yok fazla yüz vermedi:)) Sabırlıyım belki yer bir gün:))
Çocuğum yemek yemiyor kitabını bitirdim.Onun için ayrı bir yazı yazmak lazım ama vakit yok:) Keşke daha önce okusaydım dediğim bir kitap.Ben önce Nilsmum şu yazısında kitabı almaya karar verdim.Sonrasında da Fili tutuğum yerden blogunda bu yazıyı okudum.Kendimce çok faydalı buldum.Buradan tekrar teşekkür ederim kendilerine..İyi bu blogu yazmaya karar vermişim.Nuray'a da bir teşekkür, sende aç dediydi bana:))
Oscar ödül töreni gibi oldu ama napiyi,m:))

cici bebe diğil  işte:) isim bulmam lazım:)

Artık Ada'ya hiç ısrar etmiyorum.Önüne koyuyorum ufak parçalar, hepsini parmağına yapıştırmaya çalışıyor sonra hoop ağzına:))  Hatta bugün yarım yumurtayı koydum önüne, bazen ağzına, bazen de yere attı:)) Oynadı hem biraz da:)) Ehöömm ortalık battı evet, altına bir şey yaymaya karar verdim:)

Günler böyle geçiyor işte..:p

7 Ocak 2013

Ooo Kimler Gelmiş:)

Evet, biz geldik.Zorunlu bir Bursa tatili geçirdik.Kötü bir başlangıç oldu ama iyi de oldu.
2 hafta önce eşimin annesi Ç.kaleye geldi.Kadıncağıza o kadar ısrar ettik ki gel gel diye, benim AÖF sınavım vardı 5-6 ocakta, hem ona hazırlanırdım, hem değişilik olurdu kendisine diye ısrar ettik işte.Ada'yı da çok özlemişti.Bahane çoktu:) Ama annem, terminalde, tansiyonu yükselince ayağı takılıp düşmüş ( kısaca anlatıyorum ) ve eli feci şekilde kesilmiş.Eşim de 2dk. gecikince kendisine çok kızdı.Benim yüzümden oldu deyip durdu zavallım..Hemen hastaneye götürmüşler, 10 dikiş atılmış.Hafta sonu öyle geçti.Çok üzüldük tabii.Eli askıda.P.tesi günü doktor ameliyat dedi, misafir oluğu için burada, hemen Bursa'ya gitmek, orada ameliyat olmasının daha iyi olacağına karar verildi. Tendonları kopmuş elinin.:( Eşimde izin alıp Bursa yolculuğumuz başladı ve bitti..

Ameliyat oldu, şimdi dikişler falanda alındı.Ama hala elini kullanamıyor annem.Biraz daha sabır.İnşallah iyi olacak.Çok şükür ki kafasını falan vurmamış bir yere..

Yeni yılımızı Bursa da geçirdik bu yüzden.Bende kardeşlerimi görmüş oldum.Babamın 2.yılıydı aramızdan ayrılışının, o'na dua okuduk,andık..

Blogumu çok özledim dostlar..Neden daha önceden yazmaya başlamışım ki.Ada bahanesiyle kendi dertlerimi de yazıp duruyorum baksanıza.Ada ya hatıra:))

Bursa'dan gelince de hemen yazamadım.Muhteşem, bütün dünyanın sınavlarına girip bir türlü kazanamadığı tek okul:p ,  AÖF sınavlarım vardı:))) Yıllardır okuyorum diyeyim ben size anlayın gerisini:) Annelik ve ev hanımlığımdan evvel, Allianz sigorta da çalışıyordum ben:)) Neyse,çok dağınık yazdım..Kusura bakmayın.

Ada hanım kızıma gelince, Bursa da sevgi böcüğü oldu.Dayısına önce alışma, ısınma turları attı.Gece cilveler, sırnaşmalar yaptı ama sabah olunca hoop tekrar başa dön:)) Çok komikti.Bir dayısına hemen alışamadı diyebiliriz:) Kalabalık ortamlara girdi çıktı, çok eğlendi..Çok mutlu oldu.Ohh be demiştir hep aynı kadını görmekten fenalık gelmişti, hayat meğersem ne kadar da güzelmişşşş:))) Uludağa da çıktı, ilk karı da görmüş oldu, kara dokundu:)) Evet soğuk buldu azcık:))

Yeni yıla evde girdik tabi, her bebekli anne baba gibi.Ama bu yıl tv de hiç bir şey yoktu yaa.Allahtan cnbce de melek vardı da:p onları izledik...Asıl bomba yeni yıla Ada'yı uyutmaya çalışırken, daha doğrusu emzirirken girdim.Evet evet, üstelik bende uyumuşum:))) Anlaşılan bütün senem öyle geçecek:)

Ada çok ama çok hareketlendi..Sürekli ayakta durmaya çalışıyor, yan yan, yengeç gibi sıralamaya da başladı hafiften.Yeme içme işleri öyle süper gitmiyor.Yoğurt mayalıyorum onu yiyiyor.Tarhana çorbası yapıyorum sık sık.Kuzu gerdan alıp sebzelerle pişirdim Bursa da ondan yedi.Şimdi yine aldım, yapacağım yeniden.Ama sabah kahvaltı işini bir türlü beceremiyoruz ya.Ya uykusu geliyor, ya sadece ıhlamur çayını içiyor.Bulamaç yapıyorm 2. kaşıktan sonrasını tükürüyor.Tek tek istiyor, o zamanda yeterli yemiyor..Üzülüyorum ne olacak bu çocuk sonsuza kadar süt mü emecek yaa..Neyse okuduğum kitaba ters şeyler yazıyorum ama dur bakalım Özlem diyorum.Sabır..Çüçü beyde, Ada su içerken tıkansa, biz çocuğu ek gıdaya zor geçiririz demeseydi iyiydi:p


Daha bir sürü şey vardı aklımda.Not alsam iyi olacak.Unutuyorum.

Hoş buldukkk:)))

İzleyiciler